Στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του το Opel Ampera, το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Opel. Το συγκεκριμένο προτίθεται να δημιουργήσει μία εντελώς νέα κατηγορία, αφού θα προσφέρει όλα τα οφέλη ενός ηλεκτρικού οχήματος, καταργώντας το άγχος της αυτονομίας, που κυμαίνεται συνήθως μεταξύ 100 – 150 χιλιομέτρων.
Η λειτουργία του…
Η μπαταρία επαναφορτίζεται σε περίπου τέσσερις ώρες μέσω τάσης 230 Volt, συνδέοντας το σύστημα φόρτισης του αυτοκινήτου σε μία στάνταρ οικιακή ηλεκτρική πρίζα. Επειδή η μπαταρία φορτίζεται γρήγορα και εύκολα χωρίς να απαιτείται ειδικός εξοπλισμός φόρτισης, εκτιμάται ότι τα περισσότερα Ampera θα κινούνται αποκλειστικά μέσω της μπαταρίας. Ανεξάρτητες έρευνες έχουν δείξει ότι περίπου το 80% των Ευρωπαίων οδηγών διανύει λιγότερο από 60 χλμ. την ημέρα, έτσι το Ampera εύκολα ικανοποιεί τις απαιτήσεις τους. Για τα πρώτα 40 - 80 χιλιόμετρα (ανάλογα με το έδαφος, το οδηγικό στιλ και τη θερμοκρασία), χρησιμοποιείται η ηλεκτρική ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στη μπαταρία ιόντων λιθίου 16-kWh. Όσο κινείται με ηλεκτρισμό από τη μπαταρία, το Ampera δεν καταναλώνει καύσιμο ούτε εκπέμπει ρύπους. Στις περιπτώσεις που το ταξίδι είναι μεγαλύτερο, ο βενζινοκινητήρας/ γεννήτρια μπορεί να επεκτείνει τη συνολική αυτονομία πάνω από 500 χλμ. με γεμάτο ρεζερβουάρ. Με αυτή την πολύ αποδοτική τεχνολογία επέκτασης της αυτονομίας, το Ampera γίνεται το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί καθημερινά σαν ένα συμβατικό αυτοκίνητο.
Επιδόσεις και… ζήτηση
Ο αθόρυβος ηλεκτροκινητήρας των 150 ίππων παράγει ροπή 370 Nm από στάση, επιταχύνει το Ampera από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε περίπου 9 δευτερόλεπτα και φτάνει σε τελική τα 161 χλμ./ώρα. Αν και η προτεινόμενη τιμή από την Opel είναι στα 42.900 ευρώ (στην Ελλάδα υπολογίζεται κοντά στις 55.000 ευρώ) η ζήτηση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αφού τουλάχιστον 1.000 πελάτες έχουν κάνει ήδη την ανάλογη… κράτηση.
Η λειτουργία του…
Η μπαταρία επαναφορτίζεται σε περίπου τέσσερις ώρες μέσω τάσης 230 Volt, συνδέοντας το σύστημα φόρτισης του αυτοκινήτου σε μία στάνταρ οικιακή ηλεκτρική πρίζα. Επειδή η μπαταρία φορτίζεται γρήγορα και εύκολα χωρίς να απαιτείται ειδικός εξοπλισμός φόρτισης, εκτιμάται ότι τα περισσότερα Ampera θα κινούνται αποκλειστικά μέσω της μπαταρίας. Ανεξάρτητες έρευνες έχουν δείξει ότι περίπου το 80% των Ευρωπαίων οδηγών διανύει λιγότερο από 60 χλμ. την ημέρα, έτσι το Ampera εύκολα ικανοποιεί τις απαιτήσεις τους. Για τα πρώτα 40 - 80 χιλιόμετρα (ανάλογα με το έδαφος, το οδηγικό στιλ και τη θερμοκρασία), χρησιμοποιείται η ηλεκτρική ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στη μπαταρία ιόντων λιθίου 16-kWh. Όσο κινείται με ηλεκτρισμό από τη μπαταρία, το Ampera δεν καταναλώνει καύσιμο ούτε εκπέμπει ρύπους. Στις περιπτώσεις που το ταξίδι είναι μεγαλύτερο, ο βενζινοκινητήρας/ γεννήτρια μπορεί να επεκτείνει τη συνολική αυτονομία πάνω από 500 χλμ. με γεμάτο ρεζερβουάρ. Με αυτή την πολύ αποδοτική τεχνολογία επέκτασης της αυτονομίας, το Ampera γίνεται το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί καθημερινά σαν ένα συμβατικό αυτοκίνητο.
Επιδόσεις και… ζήτηση
Ο αθόρυβος ηλεκτροκινητήρας των 150 ίππων παράγει ροπή 370 Nm από στάση, επιταχύνει το Ampera από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε περίπου 9 δευτερόλεπτα και φτάνει σε τελική τα 161 χλμ./ώρα. Αν και η προτεινόμενη τιμή από την Opel είναι στα 42.900 ευρώ (στην Ελλάδα υπολογίζεται κοντά στις 55.000 ευρώ) η ζήτηση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αφού τουλάχιστον 1.000 πελάτες έχουν κάνει ήδη την ανάλογη… κράτηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου